Rozhovor s porotkyní Blogerky roku 2014, Jitkou Hrdinovou

Požádali jsme o rozhovor manažerku digitální komunikace společnosti AVON, Jitku Hrdinovou, která je posilou poroty Blogerky roku 2014. Jitka Hrdinová se věnuje webu a sociálním médiím již od roku 2002 a je autorkou spousty úspěšných internetových projektů.

Jitko, jste manažerkou digitální komunikace známé kosmetické společnosti. Co si mohou naši čtenáři pod názvem této profese představit? Jaká je vaše náplň práce?
Věnuji se komunikaci na internetu a sociálních sítích. Společně s kolegy vytváříme projekty pro naše Avon Ladies a zároveň pro koncové zákazníky. Velký úspěch jsme zaznamenali na Facebooku, kde se nám podařilo získat již více než sto tisíc fanoušků. Připravujeme pro ně různé soutěže a mohou získat i naše novinky přednostně. Na internetu je naším největším projektem AVON.CZ. Nový e-shop, kde je možné objednat produkty Avon online. A v neposlední řadě pracuji na mediální kampani, kterou se snažíme oslovit co nejvíce zákazníků, ale i nových Avon Ladies. Mým cílem je prosadit Avon ve světě internetu.

Která z činností Vás nejvíce baví?
Nejvíce se momentálně věnuji mediální kampani. Baví mě sledovat, na co lidé reagují a co je nezajímá. Testujeme moderní media typy a experimentujeme, co funguje nejlépe. Velkou inspirací je pro mě také spolupráce s mým týmem mladých lidí. Vždy mně dokáží oslnit svojí kreativitou a nadšením pro věc. Každý z nich je jiný, ale právě proto dohromady vytváří skvělý a silný tým.


Jste autorkou mnoha úspěšných internetových projektů. Na který z nich jste zvláště pyšná?
Já si velice cením naší pozice na Facebooku – z pohledu počtu lokálních fanoušků jsme v Česku na prvním místě mezi všemi kosmetickými společnostmi. Mohu vzpomenout ale i na další projekty, například ve spolupráci s pětibojařem Davidem Svobodou nebo herečkou Táňou Pauhofovou.

Čím Vás oslovil projekt Blogerka roku? Co považujete za jeho hlavní přínosy?
Blogerka roku je velmi progresivní a inspirativní projekt, který podporuje mladé lidi, začínající novinářky, fotografky a tak dále. Jsme velice rádi, že jsme se k tomuto projektu mohli připojit.

V čem podle Vás tkví tajemství úspěšného blogu a co je Vám na blogerkách nejvíce sympatické?
Myslím, že úspěch tkví především v obsahu. Sice žijeme ve vizuální době, ale neměli bychom zapomínat na to hlavní – na zajímavý, jedinečný a kvalitně zpracovaný obsah. Ruku v ruce s tím potom jde vizuální zpracování a schopnost svůj blog propagovat prostřednictvím různých kanálů.

Blogerky čím dál více ovlivňují tržní chování svých čtenářů. Kde spatřujete hlavní výhody jejich komunikačního nástroje, blogu, ve srovnání s klasickými nástroji marketingové komunikace?
Blogerky jsou především nezávislé. Na nic se neohlíží a vždy napíší to, co si skutečně myslí. Proto jim jejich čtenáři důvěřují a řídí se jejich radami. Na nás je, abychom s blogy pracovali velice opatrně a podpory blogerek si nesmírně vážili.

A ještě poslední otázka. Vaše profese je velmi náročná. Jakým způsobem odpočíváte? Co ráda děláte ve svém volném čase?
Většinu mého volného času věnuji svému synovi a rodině, ale když se mě přeci jen nějaká chvilka objeví, věnuji se hatha józe. Ráda otevřu i zajímavou knihu anebo vyrazím na kolo. A samozřejmě – čas od času si ráda přečtu jeden z mých oblíbených blogů.

Děkujeme za rozhovor.